آزمون سطح 4 مرکز تخصصی معارف در رشته کلام امامیه در قم برگزار شد

آزمون سطح 4 مرکز تخصصی معارف در رشته کلام امامیه با  شرکت 60 نفر از داوطلبان در قم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد رنجبرحسینی معاون آموزش مرکز تخصصی معارف اهل بیت (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، درباره برگزاری این آزمون گفت: آزمونی که امروز برگزار شد آزمون داوطلبان مقطع سطح 4 رشته کلام امامیه بود.

وی افزود: شرکت کنندگان در این آزمون طبیعتا سطح سه را دارند و داوطلب مقطع سطح 4 هستند.

حجت الاسلام رنجبرحسینی خاطر نشان ساخت: مرکز تخصصی معارف اهل بیت (ع) در راستای تربیت نیروی متخصص در ترویج معارف ناب اهل بیت در مباحث اعتقادی از سال94 تاسیس شد و تا کنون 7 دوره در سطح سه کلام امامیه پذیرش داشته است. در مقطع سطح 4 رشته کلام امامیه نیز امسال دومین دوره برگزاری آن است.

معاون آموزش مرکز تخصصی معارف اهل بیت (ع) افزود: فعالیت‌های آموزشی این مرکز منحصر به قم نیست و در استان‌های دیگر هم فعالیت دارد. نتایج آزمون امروز در هفته‌های آینده اعلام می‌شود و از میان 60 نفری که در آزمون امروز شرکت کردند سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌شوند و در نهایت هم 8 الی 10 نفر پذیرفته خواهند شد.

وی در بیان تفاوت این رشته با سایر رشته‌های کلام گفت: رشته کلام امامیه در هر دو مقطع 3 و 4 یک سری دروس مشترک دارند اما تفاوت آن در دروس تخصصی است. در این موسسه بنای کار بر محوریت آیات و روایات و استنباط‌های عقلانی هست و یک نوع اجتهاد اعتقادی است؛ در سطح 4 هم مجموعه باورهای اصیل شیعی مطرح است و ما متوقع هستیم که فارغ التحصیلان این موسسه مبلغان و اساتید فاضل و برجسته‌ای شوند.

حجت الاسلام محمد رنجبرحسینی در پایان خاطر نشان ساخت: طول تحصیل در هر دو مقطع سطح سه و چهار در این مرکز شش ترم و سه ساله هست و طلاب بعد از نوشتن رساله و دفاع از آن، دانشنامه مرتبط را دریافت می‌کنند.

عنوان:

  • 00:00
  • 00:00