• 0
  • 1068

به همت مؤسسه علمی فرهنگی امام هادی

نخستین همایش علمی «واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه» برگزار شد

نخستین همایش علمی «واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه» در تاریخ 9 اردیبهشت ماه 1397 با پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام شهر قم برگزار شد.


این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، توسط قاری بین المللی جناب حامد شاکرنژاد آغاز شد. در ادامه حجة الاسلام و المسلمین سید مصطفی میرلوحی، رییس هیئت مدیره مؤسسه علمی فرهنگی امام هادی علیه السلام، گزارشی از تلاش ها و اقدامات دست اندرکاران این همایش و رویداد علمی با شکوه ارائه نمود. سپس حجة الاسلام و المسلمین سیستانی الله آبادی، پیام مرجع عالیقدر جهان تشیّع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را که به مناسبت این همایش صادر شده بود، قرائت نمود.

در ادامه برنامه، حجة الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان سمت، بیاناتی در دفاع از میراث حدیثی شیعه و تقابل آن با فلسفه و علوم غربی و همچنین گزارشی از نحوه چاپ این کتاب توسط انتشارات سمت ایراد داشت. آیت الله شیخ رضا استادی، رئیس شورای عالی حوزه‌‌‌‌ های علمیه سراسر کشور، فرمایشاتی در پاسخ به شبهه ‌افکنان احادیث شیعه که در طول تاریخ با بهانه های غلوّ، تقیه، جعل و نگاهی خاص به سیستم اعتبار سنجی احادیث، قصد رد کردن روایات و تراث شیعه را داشته و دارند، بیان نمودند.

در پنل تخصصی همایش، نوبت به نشست اساتید حوزه و دانشگاه، آیات و حجج اسلام: علیدوست، مهدوی راد، مختاری و استاد حسینی شیرازی رسید و هر یک در سخنانی کوتاه به جنبه‌ای از میراث حدیثی شیعه پرداختند. در پایان مراسم با حضور مؤلف کتاب «اعتبار سنجی احادیث شیعه» جناب استاد سید علیرضا حسینی شیرازی و تشریف فرمایی آیات و حجج اسلام شیخ حسن صافی، سید محمد یثربی، شیخ محسن فقیهی، سید محمد غروی، سید جواد شهرستانی، شیخ علی کورانی، شیخ احمد احمدی و سید مصطفی میرلوحی و همچنین مدیر عامل مؤسسه امام هادی علیه السلام جناب علیرضا مهدوی شاهرودی از این اثر فاخر رونمایی شد.

شایان ذکر است در این نشست علمی که جمع کثیری از اندیشمندان حوزه و دانشگاه حضور داشتند، نمایندگانی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و دفاتر مراجع عظام تقلید حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، سیستانی، مکارم شیرازی و حکیم حضور یافتند.

ثبت نظر شما

عنوان:

  • 00:00
  • 00:00