• 0
  • 1453

به همت انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه

سومین دوره‌ی مدرسه‌ی تابستانی کلام امامیه در اصفهان برگزار شد

انجمن کلام اسلامی حوزه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهتمام به علم کلام در حوزه‌های علمیه و عمومی کردن پژوهش‌های دانش کلام و پیرو رهنمودهای زعیم حوزه علمیه‌ی اصفهان، حضرت آیت الله العظمی مظاهری (حفظه الله)، در رابطه با گسترش فعالیت‌های علمی و مطالعاتی دانش مقدس کلام اسلامی و رونق‌بخشی به این علم در حوزه‌ی علمیه، اقدام به برگزاری سومین مدرسه‌ی تابستانی کلام امامیه با موضوع سلفیه و سلفی‌گری ایرانی نمود.


سومین مدرسه‌ی تابستانی کلام امامیه در روزهای 18 تا 20 مرداد 96 از ساعت 8 تا 19:30 در سالن کنفرانس کتاب‌خانه‌ی مرکزی شهرداری اصفهان برگزار گردید. در این دوره‌ی آموزشی-کارگاهی، 95 نفر از اساتید، دانش آموختگان و علاقمندان مباحث کلامیِ هفت استان کشور از جمله اصفهان، تهران، قم، خراسان رضوی و فارس، شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این مدرسه با آخرین دستاوردهای پژوهشی در حوزه‌ی سلفیه و سلفی‌گری ایرانی و با موضوعات «جریان‌شناسی سلفی‌گری از آغاز تا دوران معاصر»، «مبانی نظری سلفیه از ابن تیمیه تا سلفیان معاصر»، «جریان‌شناسی سلفی‌گری ایرانی»، «مبانی نظری سلفی گری ایرانی؛ عقل‌گرایی تجربی- قرآن‌بسندگی»،« شاخصه‌های فکری سلفی‌گری ایرانی»، «آثار و نتایج عملی اندیشه‌ی سلفی‌گری ایرانی»، «آسیب‌شناسی رویکردهای حدیث‌پژوهی جریان سلفی‌گری ایرانی با تأکید بر مؤلفه‌ی غلو»، «بازخوانی احادیث کونوا النمرقه الوسطی در پرتو متون اصیل دینی» و «امام شناسی؛ از تشیع اعتدالی تا گرایش‌های غالی» طی ده نشست و دو میزگرد علمی آشنا شدند.

در این دوره اساتید برجسته‌ی کلام امامیه از جمله حجج اسلام دکتر محمدتقی سبحانی، دکتر محمد مسجدجامعی، دکتر سید مهدی علیزاده موسوی، دکتر محمدصفر جبرئیلی، دکتر سید حسن هاشمی، میثم مقدادی (پژوهشگر مطالعات در حوزه سلفی گری ایرانی)، استاد سیدعلیرضا حسینی (مدرس حوزه و دانشگاه و حدیث پژوه)، استاد جویا جهان‌بخش (پژوهشگر کلام، حدیث و تاریخ) و دکتر محمدحسین منتظری (مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر حوزه‌ی کلام امامیه و تاریخ اندیشه) به ارائه مباحث خود پرداختند.

لازم به ذکر است به تمامی شرکت کنندگان در دوره، گواهی پایان‌دوره از طرف انجمن کلام حوزه‌ی علمیه اعطا می‌شود. هم‌چنین فایل‌های صوتی دوره روی پایگاه مطالعات کلام امامیه به نشانی ekalam.ir برای استفاده علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ثبت نظر شما

عنوان:

  • 00:00
  • 00:00